art.bg
нещо като арт портал


думи от спонсора: [ професионалистите се отличават... виж защо ]
  ТЕКУЩИ СЪБИТИЯ 
  ( двуседмичен афиш )
ново::.... твоето име на твой уеб
сървър ... с всички екстри на хоста
shop.art.bg - първи интерактивен
магазин (разгледай и полети :-)
ИЗЛОЖБА НА ДИПЛОМИРАНИТЕ МАГИСТРИ ОТ ФАКУЛТЕТА ЗА ИЗЯЩНИ ИЗКУСТВА – НХА

(27.02.2020)

галерия „Академия“, ул. „Шипка“ 1




„БХАГАВАДГИТА“ - НАЙ-СВЕЩЕНАТА КНИГА НА ИНДИЙСКИЯ НАРОД

(17.12.2019)

галерия „София-прес“




ЛИРИКА НА НРАВСТВЕНАТА НЕПРИМИРИМОСТ

(16.12.2019)

Националната библиотека „Св. Св. Кирил и Методий“ - 18.00 ч.




Откриване на изложба на Димо Генов в Операта

(13.12.2019)

Държавна опера-Стара Загора




« всички събития »

5 USD / месец
за art.bg/твое_име + промоция в art.bg


www.peakview.bg - 100% туризъм!
Уеб магазини - готови решения

9-то Международно триенале на сценичния плакат – София 2019

(05.11.2019-27.11.2019 )

5 ноември, 18.00 часа, НДК


659 плаката на автори от 30 държави представят в НДК културната сцена и арт фестивалите на света!

От 5 до 27 ноември 2019 година за пръв път във фоайетата на НДК ще бъде експонирано международното триенале на сценичния плакат – София. Създадено преди 25 години от Божидар Икономов (1943 – 2016), Божидар Йонов и Албена Спасова, триеналето се утвърди като едно от големите и влиятелни международни изложения в сферата на плаката и единственото, фокусирано  върху културната сцена.

Колекцията на 9-тото издание е внушителна панорама на най-доброто, създадено през последните три години, а специалната тема - арт фестивали представя  огромното им многообразие по цялата планета. Мода, индустрия, възможност за периодични срещи с богато и разнообразно съдържание, споделено с максимално широка аудитория, концентриране на голямо публично внимание върху локации, които с времето се превръщат в емблеми, фестивалите са културен феномен с много измерения и безчет рефлексии, сред които със своята артистична, достъпна и атрактивна природа се откроява ПЛАКАТЪТ. Публиката ще види плакати, посветени на различни фестивали: за традиционни и експерименталнисценични форми, за документално, игрално и анимационно кино; фестивали за  класическа и съвременна музика: джаз, рок, рап, опера, хорово пеене; фестивали за дизайн, архитектура, литература, визуални изкуства, цирк, фолклор, танц, вино, вкл. и такъв на предпремиерите...

Сред показаните плакати се открояват няколко много интересни и стойностни серии: изложбата на членовете на международното жури (Лекс Древински, Германия;  Радован Йенко, Словения; Агнешка Жемишевска, Полша; Божидар Йонов, България), която заедно с плакатите в памет на Божидар Икономов е експонирана във фоайето на театър „Азарян“; почетното участие на Костадин Отонов по повод на неговата 70-та годишнина, специалното представяне на плакатите от последните 9 издания на прочутия Холандски фестивал, дело на водещото дизайнерско студио „Тоник“, кураторските проекти „Молиер без граници“ и „Драконът“ на Димитър Трайчев. Триеналето не само повдига завесата към българската и световна културна сцена, но и поставя въпроса за това умеем ли адекватно да рекрамираме културните събития? Нуждаят ли се тези събития от плакати - истински, талантливи, провокативни, стилни, със силни послания и със сериозни естетически качества - достойнства, които ги  отличат от обичайната агресивна комерсиална и политическа рекламна? Публикатаима уникалната възможност да се срещне с избрани плакати, посветени на различни арт събития от световната сцена, за  да се убеди, че те не само ги регистрират и рекламират, а създават неповторима визуална среда, изпълнена с провокации и очаквания.

ПУБЛИЧНА ЛЕКЦИЯ НА ЧУЖДЕСТРАННИТЕ ЧЛЕНОВЕТЕ НА МЕЖДУНАРОДНОТО ЖУРИ:
5 ноември, 11.30, НХА, ателие 7, София, „Шипка” 1

Официално откриване и обявяване на наградите:  
5 ноември, 18.00 часа, НДК
НДК, Мраморно фоайе, вход А4 (от страната на бул. „Витоша)
ОЧАКВАМЕ ВИ!

9. Международно триенале на сценичния плакат е част от Календара на културните събития на СО за 2019, осъществява  се с подкрепата на НДК, Столична програма „Култура“, Национален фонд „Култура“, Фонд „Култура“ – Варна, Полския институт, Посолствата на Полша и Словакия в София, НХА, СБХ и с безценната заслуга на всички участници.
Информация за автори, журьори, съпътстващи събития и връзка с организаторите:
0888 90 14 14, АлбенаСпасова; www.triennial.orbitel.bg


По повод на 9-тото триенале са организирани акции в градска среда,  
които връщат плаката в неговата най-престижна галерия – УЛИЦАТА:


    • Входът към Кинофакултета на НАТФИЗ, ул. „Раковски“ 114, както и цялото вътрешно пространство на клуб К.Е.В.А. е аранжирано от Мариета Ценова с избрани плакати от колекцията на триеналето „Антология на българския кино и театрален плакат“ .
Представени са забележителни образцина българския филмов и театрален плакат от втората половина на 20 в.Близо 40-те плаката са подбрани от колекцията "Антология на българския плакат",изложбено-изследователски проект наМеждународното триенале на сценичния плакат - София.Експонатите представят разцвета на българската плакатна школа, когато плакатът е част от мощна културна индустрия, обвързваща плаката с процесите на реклама и разпространение на филми и театрални спектакли. Публиката може да се увери в художествените достойнства, скандално-провокативния тон и удивителната им способност и днес да имат актуално и модерно внушение.
    • Национално музикално училище „Л. Пипков“, ул. „Оборище“ 17, BG тон&образ
Международното триенале на сценичния плакат - София създаде проекта, за да разкрие малкоизвестни проявления на графичния дизайн от близкото ни минало. Във фокуса на вниманието са българските грамофонни плочи, сред чиито достойнства е и разнообразното им визуално съдържание. Без да претендира за изчерпателност, BG тон&образ е пръв опит да бъде извадено от анонимност творчеството на няколко поколения български художници, работили за Балкантон и създали образци с универсални и неувяхващи послания. Близо стоте изображения, условно обединени в няколко тематични групи, ни подсказват, че следите от една изчезнала културна индустрия могат да получат нов живот в съвременното духовно и публично пространство;
    • Посолството на Република Полша от страната на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ . Върху оградата на посолството са наградените и селектирани плакати от националния анонимен конкурс , посветен на 70 годишнината от създаването на Полския институт в София;
    • 95 СУ „проф. Иван Шишманов“, жк „Хаджи Димитър“, ул. „Ангел войвода“ 66,
избрани фестивални плакати от колекцията  на международното триенале;
    • Национална художествена академия, оградата от страната на бул. „В. Левски“,
 избрани фестивални плакати от колекцията  на международното триенале;
    • Националната художествена гимназия „Цанко Лавренов“, Пловдив. Оградата на гимназията е домакин на Международната плакатна акция „Буквите на България – азбука на Европа“, дело на 30 автора, сред които някои от най-влиятелните фигури в света на плаката.

Повече за международното жури:
Чуждестранните членове на журито за наградите са забележителни, талантливи и разпознаваеми автори с неповторими творчески почерци, а артистичните им и житейски пътища олицетворяват взаимопроникването между стилове и културни традиции, както и огромното влияние на полската плакатна школа върху съвременния плакат. Лекс Древински освен с приз от триеналето в София  е може би най-награждаваният европейски плакатист, роден и завършил в Полша и свързал блестящата си кариера на художник и професор с Германия. Радован Йенко, също е професор, но в Любляна, а плакатите му за Малкия театрален фестивал в Дубровник, отличени с голямата награда на предходното триенале са пример за пъстър и изтънчен микс от образи и послания, полско влияние  (авторът е възпитаник на великия Томашевски) и световно признание. Агнешка Жемишевска е представител на новата вълна плакатисти, преподавател, куратор, изследовател и блогър с активно присъствие в актуалните процеси на рекламния и графичен дизайн. Те заедно с българските журьори проф. Божидар Йонов и доц. Георги Лозанов ще определят наградите, непосредствено преди откриването на триеналето.


Повече за триеналето:

Историята на триеналето включва 9поредни издания, повече от 100 акции и международни проекти, изложби в България в над 70 града в целия свят; десетки  каталози и албуми. За 25 години са представени хиляди плаката от близо 60 държави от всички континенти, а фондът му надхвърля 5000 експоната.Зад внушителните цифри и данни се крие желанието на организаторите  да създават не само актуална професионална платформа за сценични плакати, но и за обмен на идеи  в съвременните визуални и сценични  изкуства. След 9 издания и 25 години триеналето е показателно за тенденциите и посоките в графичния  и рекламен дизайн, както в локален,  така и в глобален план. Желанието за съизмеримост с високите световни образци   като средство за налагане и отстояване на професионални критерии  е водещ възглед  при подбора на съпътстващите изложби и при съставянето на международното жури. Неговите чуждестранни членове са великолепни и признати автори, знакови имена в световния графичен дизайн – те са не само представители на водещи национални школи (Полша, САЩ, Франция, Финландия, Япония и др.), а и сами, като професори по  плакат с множеството последователи и ученици, са сред онези фигури и авторитети, които реално влияят върху  бъдещето на плакатното изкуство. Сред гостите на триеналето са били основателите  и  ръководителите на повечето авторитетни международни изложение за плакат – международното биенале  на плаката във Варшава (Лех Майевски, Полша);  Фил Рисбек – професор в университета в Колорадо, главната фигура в организацията на престижното  международно биенале на плаката - Колорадо, САЩ, основателят на биеналето в Лахти, Финландия – Тапани Артомаа, основателят и директор на Мексиканското триенале – Хавиер Бермудес, както и легендарни фигури като Алън Флетчър, Великобритания;  Шигео Фукуда, Япония; Жоао Машадо, Португалия  и др.




  заглавна страница
      webdezign@art.bg

Productions, © 2024

тел.: (+359 2) 971-02-48