нещо като арт портал |
думи от спонсора: [ професионалистите се отличават... виж защо ] |
Изложба „Игра на отражения” | |
|
В рамките на Второто издание на Арт салон „Любов и вино“ в Русе, в
Доходно здание, от 12. 02. – 24.02. 2016г. e представена изложбата „Игра
на отражения”. Събитието се организира от Община Русе, ОП „Русе арт“, ДТ „Сaва Огнянов“, Общинският младежки дом и Фондация „Русе – град на свободния дух”, КДК и с подкрепата на винарска изба „Левента”. „Игра на отражения” Изложбата е опит за „огледално” преразглеждане на отношенията между твореца, работещ в рамките на жанра „Голо тяло” и неговата муза. Основана върху изследване на взаимните „отражения” между тях, тя съдържа и елемент на експеримент – опит за размяна на техните позиции, превръщайки обекта -модел в субект – автор. Защо авторите, за чиито културен кръг, „голото тяло” не е традиционен жанр, се обръщат към изобразяването му? Кое ги стимулира?... От едната страна в изложбата застават двама визуални артисти Пърси Касерес – фотограф (Австралия) и Пламен Йорданов – художник (България), обединени от жанра, в който работят – голото женско тяло. Те показват две различни медии, два подхода към темата, два индивидуални начина на преосмисляне, трансформиране и синтезиране при работата им с моделите. Комбинацията на фотограф и художник е съзнателно търсена; тя е предопределена от няколко фактора. На първо място двете медии предлагат две противоположни възможности за изобразяване: акварелът позволява създаване на образ, който не е „вярно” подобие на индивидуалния модел, а моментът на позиране и моментът на рисуване могат да не съвпадат. За разлика от това, фотографията работи с крайната достоверност на образа, а времето на позиране и създаване на изображението е един общ миг. Вторият фактор е начина на визуално изграждане на голото женско тяло. В процеса на работа и двамата автори „контролират” ситуацията и музите си. Те вграждат собствената си чувственост, сексуалност и възприятия, коригирайки изображенията по не-присъщ за фотографията и акварела начин. За Касерес загадката на голото женско тяло се крие в движението, в цветните тонове и сенки; а индивидуалното присъствие, изразено чрез движенията, създава илюзията, че моделът е тук и сега. В противовес на възможностите, които предлага акварела, Йорданов създава черно-бели, почти абстрактни, образи, обобщени във формата си и затворени в позата си. Извивките на женското тяло и тоналността постепенно го превръщат в знак – символ или просто един спомен за неясно желание от сеансите с модела. От другата страна на „огледалото” са поставени техните модели – обектите на тяхното вдъхновение: техните Музи са писателките Елизабет Брайер и Диана Ковачева. Всяка Муза е провокирана от възможността да изрази себе си, да демонстрира реалното си присъствие и отношение в процеса на визуализация на собственото й голо тяло. Резултатът от вглеждането на Елизабет Брайер и Диана Ковачева в „Огледалата” са текстовете, разкриващи чувствата, мислите и асоциациите им, когато наблюдават собственото си разсъблечено тяло, видяно през преживяването и емоциите на някой друг. Думите им напускат листа и заемат пространства около фотографиите и акварелите, като почти се превръщат в картини. Самият текст става физически обект, отразявайки и маркирайки момента на размяната на ролите: моделът-муза става наблюдател, а артистът – обект за наблюдение. А самите „Огледала” са 18-те фотографии и 18-те акварела на двамата визуални артиста. Какви отражения ще бъдат възможни? Кой кого наблюдава? Кой какво вижда? Целта на тази изложба е чрез умножаването на отраженията да се случи и тяхното обогатяване; сложността и дори объркаността да се провокират размисли не само за конкретните изпълнители и техните взаимоотношения, но и за самия жанр „голо тяло” днес. Към изложбата има издаден каталог, а нейн куратор е Християна Стомонякова. Пърси Касерес Манрике Роден в Перу (1975). Завършва фотография. Живее в Мелбърн, Австралия. Работи в областта на фотографията, видеото и фото колажа. Участва в изложби на Колежа по фотография в Мелбърн (2013, 2014); в Център за съвременна фотография на Kodak Salon; Epson AIPP на Австралийския институт за професионална фотография Silver x 3. Елизабет Брайер Родена в Австралия (1980 ). Живее и работи в Мелбърн. Елизабет Брайър пише проза и есета за памет, идентичност и културни представи; за начините, по които те се оформят човека; за местата,за историята, мита и политиката; за достиженията на науката и изкуството, културата и природата. Тя е редактор на списание за изкуството и литературата Хай Арк; създава блог за четене, писане и преводи, който сега се архивира от Националната библиотека на Австралия. Пламен Йорданов - Папи Живее и работи в град Русе. От 2010 г. художникът започва изследвания в областта на акварела, включващи експерименти както в рамките на самата техника, така и по отношение на избора му на един нетипичен и непопулярен за източноевропейска културна традиция жанр - „Голо тяло”. Изложби в последните две години: 2014 - „Chimera arte Arezzo”, Arezzo; „Color Immersion 2”, Rome, Italy; Il Segno – Ferrara Art Festival; „Arte ed Evoluzione” – Complecco Museale Rocca Paulina, Italy; 2015 - Gallery „Carrion“, Venice, Italy; 4th Buiennale: „Ruota DELLA MEMORIA“, Italy; Festival dell‘ arte e dell’amicizia Italia-Uzbekistan, Italy. Диана Ковачева Живее и работи в град Русе. За втори пише текстове по визуални произведения. След първите „Приказки за любовта“ по картините на Еслица Попова, този път влиза в ролята на модел- муза от картините на Пламен Йорданов. Текстовете са наситени с много чувство, страст и любов . |
заглавна страница webdezign@art.bg |
Productions, © 2024 |
тел.: (+359 2) 971-02-48 |